رفتن به محتوای اصلی
رئیس کمیته اسکان و فضاسازي ستاد تسهیلات و خدمات سفر شهرداری قم خبرداد؛

آمادگی اسکان 20 هزار نفر زائر در بوستان‌های قم/بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص نورپردازي هم‌زمان با نيمه شعبان

مطلب بدون عنوان 551
رئیس کمیته اسکان و فضاسازي ستاد تسهیلات و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به آمادگی اسكان حدود 20 هزار نفر زائر و مسافر نيمه شعبان در 6 بوستان سطح شهر، گفت: در صورت بارندگي و برودت هوا، مکان‌های مسقفي نيز در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، پیام جوادیان در حاشیه بازديد از ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر شهرداري قم در مسجد مقدس جمكران، با اشاره به افتتاحیه‌های سازمان فضای سبز شهری به مناسبت نیمه شعبان، اظهار کرد: امسال مباحث نورپردازی شاخص‌تر از گذشته دنبال شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در این زمینه مطالبات بسیاری داشتند، عنوان کرد: با توجه به این مطالبات، تلاش شده تمرکز اقدامات را در حوزه نورپردازی قرار دهیم.

رئیس کمیته اسکان و فضاسازي ستاد تسهیلات زائرين و خدمات سفر شهرداری قم از انجام پروژه‌های دیوارنگاری، نقاشی‌های دیواری، نقش برجسته کاشی شکسته و ... در گذشته یاد کرد و افزود: سعی کردیم در سال 1401 و 1402 فعالیت‌های سازمان را بیش‌تر در حوزه نور و جلوه‌های جدید نوری پیش ببریم.

وی با بیان اینکه نورپردازی میادین اصلی شهر جزو اصلی‌ترین افتتاحیه‌های سازمان در ایام نیمه شعبان است، مطرح کرد: شب گذشته فاز نخست نورپردازی میدان مرجعیت وارد مدار شد و تا پایان هفته نیز این پروژه به اتمام می‌رسد.

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قم اضافه کرد: نورپردازی رینگ مسجد مقدس جمکران، بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین، خیابان صفائیه و ... نیز تکمیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در ایام نیمه شعبان شهر را جذاب و ویژه کنیم، خاطرنشان کرد: در مباحث فضای سبز نیز تکمیل تونل‌ها و باغچه‌های گل در دستور کار قرارداشته و به اتمام رسیده است.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداری قم از کاشت و گل‌آرایی بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص یادکرد و گفت: متأسفانه زیرساخت‌های بستر کاشت در بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت کارشناسی شده انجام‌نشده بود.

وی اضافه کرد: در این راستا پروژه‌ای را آغاز کردیم که طی آن کل مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول 6 کیلومتر با عمق 3 متر برداشت شد و سپس عملیات خاک‌ریزی و کاشت حدود 80 درصد آن انجام شد.

جوادیان اذعان كرد: به‌طورکلی در نیمه شعبان امسال شاهد انجام اقدامات شاخص حوزه فضای سبز در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی فعالیت‌های کمیته اسکان را مدنظر قرارداد و گفت: در حال حاضر 6 مکان اسکان روباز در نظر گرفته‌ایم که متناسب با شرایط تا 10 مرکز قابل‌افزایش است.

رئیس کمیته اسکان و فضاسازي ستاد تسهیلات زائرين و خدمات سفر شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این اسکان‌ها پنج هزار تخته چادر قابليت پذیرش دارد، تصریح کرد: اگر میانگین هر خانواده‌ را 4 نفر در نظر بگیریم شرایط اسکان حدود 20 هزار نفر فراهم‌شده است.

وی از آماده‌سازی اماکن ورزشی برای اسکان رایگان یاد کرد و گفت: همچنین برای شرایط ویژه بارانی و برودت هوا نیز تعدادی اماکن اسکان مسقف در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/nwNM